fredag den 21. november 2008

En ny verden, der åbner sig.

Jeg vidste det godt, men alligevel tog det pusten fra mig et øjeblik.

Jeg fik jo lavet synstest i går, i forbindelse med min kommende brilleanskaffelse. Efter at have fået testet højre og venstre øje hver for sig, og på skift kunnet se tydeligt, holdt optikeren glas i den rette styrke op foran begge øjne på een gang.

Der gik sådan set 2 splitsekunder - så trillede tårerne ned ad kinderne på mig. Det var så ufattelig fantastisk og overvældende pludselig at kunne se alt så klart og tydeligt.

Samtidig gik det op for mig, at det er sådan et klart og tydeligt syn jeg får glæde af fremover, fra det tidspunkt jeg får de nye briller på... og så trillede tårerne med fornyet styrke.

Da jeg var kommet mig sådan nogenlunde over "chokket/miraklet", fortalte optikeren mig, at jeg havde 100% syn med blot -2 på begge øjne!!! Jamen, det er jo fantastisk! :o) Så godt har jeg aldrig set før.

Da jeg som barn blev testet og skulle have briller første gang, lå mit syn vist allerede på -3 eller lavere!

 - - - Nu skulle jeg jo ikke kun have lavet synstest, jeg skulle også se på brillestel og jeg har derfor fået to par med hjem på prøve, så jeg kan finde ud af, hvilket der er bedst: Det øverste stel minder i form temmelig meget om mine nuværende sidste briller, men stellet er kulsort. (Det fremgår ikke så tydeligt af billedet). Det nederste stel er derimod totalt anderledes, men efterhånden som jeg har set mig selv med dem på adskillige gange, er det slet ikke så tosset - heller ikke selvom farven er voldsom. Jeg TROR det bliver de orange, det er det kækkeste stel og jeg er ved at vænne mig til at gå med så "markerede" briller. De sidste mange briller har været tynde metalstel, så det bliver noget af en omvæltning, men det er okay. P.S. Mest til Simon; Du må nøjes med billeder af brillerne :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar