søndag den 30. november 2008

Derfor strikker/hækler jeg ikke

2008-11-30 17:44:50 2008-11-30 16:44:50 Selvom jeg hverken strikker eller hækler...... kan jeg jo godt eje både strikke- og hæklepinde. Under min jagt efter "klokkestrengssættet" fandt jeg mit paprør med min samling af garn-pinde.



Samlingen ser næppe ud af så meget for en, der strikker meget, men for en ikke-strikker er den vist pænt stor!

At min samling trods alt er så stor skyldes naturligvis, at jeg har forsøgt at lære at strikke.

Første gang som 7-8 årig, næste gang som 12-årig....og så havde jeg atter en periode da jeg var i tyverne.

Jeg fik i sidstnævnte periode frembragt nogle bluser... men om de var kønne, dét kan vist diskuteres! 

De er forlængst blevet kasseret, så kan ikke vise billeder (...og det er vist meget godt - medmindre folk gerne ville have haft et billigt grin...!)

Da jeg første gang lærte at strikke, strikkede jeg så stramt, så selv min lærer ikke kunne få det løsnet igen - nøj, hvor jeg tit trevlede op...!

Efterhånden fik jeg lært at løsne garnet under strikningen - set i bakspejlet lærte jeg det nok lidt for grundigt - i hvertfald har mit problem lige siden været, at jeg strikker ualmindelig løst.

Jeg var er kort sagt i stand til at få alle slags strikbluser til at ligne teltduge...!

Så, er der noget at sige til jeg har opgivet det?

Hvad angår hækling, så er det lidt det samme; jeg hækler alt for løst - og så kan jeg forøvrigt kun finde ud af at hækle en lang række... *G* (Det er 25 år siden jeg sidst har forsøgt, så det er muligt jeg ikke kan det mere.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar