fredag den 5. september 2008

Frafald?

Jeg blev temmelig forbløffet, da jeg dukkede op til italiensk i mandags.

Holdet skulle have 25 deltagere - der kom 9 (NI!). 5 havde meldt afbud, men det betyder stadig, at elleve personer bare udeblev.

 Nu ved jeg godt, at det er aldeles frivilligt at deltage og folk må jo selv om de bare vil smide penge ud ad vinduet. Jeg undrer mig bare over, hvis udeblivelsen skyldes, at man allerede har givet op?! Vi har på holdet fået at vide, at vi skal regne med at bruge 2-4 timer om ugen på "lektier".

Det lyder af ret meget, men hvis man fordeler det over ugen med ca. ½ time hver dag, så kan man sagtens nå det uden at blive stresset.

 Jeg har hørt fra andre, at det er ganske normalt, at folk falder fra i stort antal, fordi det kræver mere tid/energi end de havde regnet med.( Og her kan jeg passende minde mig selv om, at jeg også hoppede fra italiensk efter ½ år, fordi jeg ikke orkede at bruge 1 time om ugen på lektier! Det er 15 år siden - og jeg regner sandelig ikke med, det sker denne gang. Til forskel fra sidst er jeg jo begyndt at rejse i landet og har derfor noget at bruge sproget til..)

 Nu kan jeg ikke deltage de næste to gange pga. operationen (Jeg har meldt afbud!) - så det bliver helt spændende at se, hvor mange, der er på holdet, når jeg vender tilbage. Personligt generer det mig ikke, hvis vi skrumper ind til et lille hold; det betyder jo bare at læreren får ekstra tid til hver enkelt kursist :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar