søndag den 29. juni 2008

Noget arbejde er nemt nok...

... det tager bare sin tid.

For eksempel er en af mine kæpheste jo, at mine elever både skal kunne stave godt og være så sprogligt sikre som muligt.

I slutningen af skoleåret fik de ST7 (lovpligtig test). Efter at have rettet den og ført resultaterne ind i oversigtsskemaet, er det meget nemt at se, hvilke emner den enkelte elev skal arbejde mere med. Det kan f.eks. være konsonant-fordobling/forveksling, nutids-r, flertals-r osv.

Som en lille "glædelig" overraskelse til ungerne efter sommerferien er jeg derfor ved at sammenstykke et kompendium med opgaver, der er tilpasset hver enkelt elev.

Hvert kompendium bliver sat ind i en særlig mappe, som de ikke må tage med hjem. Så kan de nemlig ikke påstå, at de ikke har noget at lave, hvis de skulle blive færdige før tiden/har vikar - og de bliver dygtigere også :o)

Hehe, jeg har dog mine tvivl, om eleverne nu også synes det er en særlig god ide ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar