lørdag den 29. december 2007

Mit 2007 - et overblik

Så er det igen blevet tid til at kigge tilbage på året, der næsten er slut.

Da jeg yderst sjældent skriver om meget personlige ting, her på bloggen, så kan sådan et ”overblik over et år” godt virke temmelig tamt/kedeligt for udenforstående. Der står jo ikke rigtig noget ”saftigt”. Og det kan jeg jo kun give folk ret i.

Ikke desto mindre er jeg selv ret glad for sådan en ”årsliste”. Jeg ved jo, hvad der også er sket i årets løb - selvom det ikke står skrevet nogen steder.

Januar

Udover at få anskaffet mig både skihandsker og -dragt, så blev det også til nogle lækre langrendsski, så jeg var klar til årets lejrskole sidst på måneden.

I 2006 havde jeg jagtet km på motorcyklen - og det var derfor en stor glæde, at indsatsen gav bonus; jeg modtog nemlig 1. pladsen for flest kørte km i klubben i 2006 (21110 km) - og kunne hjembringe min første mc-relaterede pokal.

Februar
Den sidste dag i januar drog jeg, mine kolleger og 140 teenagere så afsted til Norge. Det var en fed tur, jeg fik løbet en masse langrend og fik lært lidt langrendsteknik oveni.

Faktisk blev jeg så vild med sne og skiløb, at jeg brokkede mig gevaldigt, da det virkede som om, der ikke ville falde noget som helst sne i mit nabolag , men derimod alle andre steder i landet.

Min bøn blev dog hørt og vi fik kaskader af sne, samt en mindre velkommen strømafbrydelse på over et døgn. Brrrr. Det var skisme koldt. Men - jeg fik da løbet på ski i vinterferien!

Marts
Det var ellers gået fint med mckørslen i løbet af vinteren, men jeg skulle åbenbart ikke slippe for uheld. Igen skyldtes det spejlglat asfalt (og en bil, der holdt i vejen!) - men denne gang slap jeg ikke med lidt ømhed. Niks, det blev til flere trykkede ribben - og for filan da, hvor sådan noget gør ONDT!

Foruden ømme ribben var marts også måneden, hvor det blev ufedt at gå på arbejde. Der var nemlig en af os - der pga. faldende elevtal - skulle forflyttes til næste skoleår. Det var ikke sjovt at skulle gå og vente på udfaldet i så lang tid.

April

Da vi fik påskeferie, var der endnu ikke faldet en afgørelse i forflyttelsessagen, så jeg var slet ikke i feriehumør. Heldigvis havde jeg besøg af en veninde i halvdelen af ferien, så det lykkedes mig at tænke på andet end min jobsituation. Bl.a. fik vi forårsklargjort haven - og mødte også en tudse...

MC’en fik nye udstødningsrør og potter - det var tiltrængt - og jeg kunne til sidst ikke holde ud at sidde passivt og vente, så jeg tog sagen i egen hånd og begyndte at skrive jobansøgninger.

I starten af Maj var jeg så til jobsamtale og dagen efter blev jeg tilbudt et job jeg ikke kunne sige nej til...

Maj var også måneden, hvor jeg endelig fik installeret TDC-TV . Godt nok har det ikke fungeret optimalt - men jeg har efterhånden fundet ud af, at hvis bare jeg har PC’en slukket, når jeg ser tv, så kan det lade sig gøre at se flere udsendelser uden afbrydelser.

Måneden bød også på min første TV●2koncert i N I T T E N år. Det var aldeles pragtfuldt at se dem live igen og det blev ikke sidste gang!

Juni
I starten af måneden lå det så endelig i min postkasse; mit ansættelsesbrev - og jeg kunne sige mit job op. En underlig og lidt vemodig fornemmelse, selvom jeg også glædede mig til det nye job.

I slutningen af måneden var det derfor tiden at sige farvel til kollegerne. Der blev holdt hele tre taler for mig - og især den ene af dem var helt fantastisk, med musik og meget personlig. Den tale glemmer jeg aldrig - og heldigvis har jeg senere fået den tilhørende musikCD.


Juli måned regnede jo nærmest væk, så det der med at køre en masse ture på mc’en, det droppede jeg. I stedet blev det meste af måneden tilbragt indendøre. Bl.a. med en større oprydning og ikke mindst etableringen af en ny arbejdsplads i mit kontor/soveværelse.

Måneden blev afsluttet med endnu en TV●2-koncert. Denne gang Grøn Koncert i Næstved, hvor det også væltede ned med vand på vejen derned, men med tørvejr (og smattet græsplæne) under koncerten.


I August startede jeg så på min nye skole, motorcyklen fik sin sejlbåds-debut og jeg nåede en tur forbi Sønderborg. Jo, det var en hektisk måned.

September indledte jeg med at indvie min nye sofa - og den er stadig superlækker. Jeg var til bryllup i familien og en spændende tur i anernes land nåede jeg også.

Højdepunktet i Oktober var naturligvis turen til Rom. Jeg kunne godt have været turens afslutning foruden, men ellers var det nu en rigtig god tur - og jeg fik set rigtig meget af byen.

Min TV●2-feber havde endnu ikke lagt sig - og udover at anskaffe det nye album på udgivelsesdagen, gaflede jeg mig også billetter til 4 koncerter i første kvartal af 2008.

I November var jeg atter en tur i Hamburg sammen med en busfuld andre mc-ister. Jeg fik bl.a. anskaffet mig nogle tiltrængte nye støvler.

November var også måneden hvor jeg kom i gang med min uddannelse som Unge-mægler, men højdepunktet var så afgjort fødslen af min nevø! I midten af måneden blev jeg nemlig MOSTER.

Hvor november var ret begivenhedsrig, var/er December det modsatte.
Udover at jeg fik pyntet til jul for første gang i mange år og har været på 2. del af min uddannelse, så er der ikke rigtig sket noget i denne måned. Det gør nu ikke så meget.

...og nu er jeg sandelig nået igennem året. Det vil jeg fejre ved at gå i køkkenet og lave mig en omgang mexicansk mad - det er nemlig meget lang tid siden, jeg har fået det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar