søndag den 19. august 2007

Rygestopkursus? Nej tak!

Læste lige at Anita overvejer at holde op med at ryge. Det projekt skal hun selvfølgelig ønskes held og lykke med :o)

På mit nye arbejde er jeg blevet tilbudt et rygestopkursus. Det har jeg dog pænt takket nej til, da jeg ikke kan se nogen grund til at holde op med at ryge. At jeg ikke må ryge på jobbet - det er vel til at overleve, jeg kan jo ryge, når jeg kommer hjem. (Sådan har jeg ikke altid haft det - men nu slutter min arbejdsdag for det meste flere timer tidligere end på mit gamle job. *G*)

Og ja ja, jeg ved, at rygning er usundt, at tøj og hår lugter af røg osv. osv... jeg kender også godt til alle de fordele, der er ved at holde op med at ryge; helbredsmæssigt, økonomisk osv. osv.

Nu er det ikke fordi jeg ryger synderlig meget - her ses lige bort fra ved "sociale sammenkomster" - så sådan en tyvestykspakke holder normalt omkring tre dage her i huset

Efter jeg - for et år siden - indførte delvist rygeforbud indendøre herhjemme (af hensyn til Capriccio) har jeg nemlig fået elimineret alle "fyldsmøgerne" (=dem man nærmest kæderyger foran enten PC- eller tvskærmen)

Når jeg vil ryge, skal jeg nemlig bevæge mig udenfor (om dagen) eller ud under emhætten i køkkenet (om aftenen). Af samme grund ryger jeg kun, når jeg virkelig har lyst til en smøg.

"Når du nu ikke ryger særlig mange smøger, hvorfor så ikke bare stoppe helt?", kan jeg høre nogen spørge.

- Af den simple grund, at jeg synes det smager godt :o)


... og fordi mit liv nu en gang er lettere, når jeg slipper for de hysteriske anfald jeg angribes af, ved den mindste lugt af cigaretrøg, når jeg er ikke-ryger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar