søndag den 27. maj 2007

På jagt efter Beethoven

Jeg har ofte vist mine elever en udsendelse "The Fall of the Berlin Wall/Ode to joy and Freedom" om Berlinmurens fald. ...

Og hver eneste gang jeg har set den, har jeg glemt at nedskrive hvilken symfoni, der bliver spillet på et bestemt sted. (Mens man ser de triste billeder af Murens opførelse i 1961.) Måske derfor dens tema (eller hvad det nu hedder - ved ikke så meget om symfonier eller klassisk musik i det hele taget) lyder temmelig melankolsk - men samtidig ufattelig smukt og nu ville jeg altså bare have den til evig eje. 

Så DVD'en i maskinen og så scrolle hen til rulleteksterne - og voilá : Beethovens 7. symfoni, in A, opus 92: II Allegretto.

 Så var det jo bare lige ind på TDC-musik og finde den - og nu lyder den i højttalerne :o) Endelig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar