tirsdag den 2. januar 2007

Har ikke megen tiltro til skidtet...

2007-01-02 20:38:34 2007-01-02 18:38:34 ... men vil nu lade det komme an på en prøve. I morgen er første arbejdsdag - med de nye rygehetzregler. Rygehetzreglerne gælder naturligvis kun for de ansatte; eleverne må stadig gerne stille sig lige uden for skolens område (fortovet) og ose løs. Det kan lærerne af gode grunde ikke, da eleverne jo ikke må se os ryge. Doh! Jeg ved af erfaring, at jeg får humørsvingninger, hvis jeg ikke må/kan ryge, og bliver edderspændthidsig i løbet af en brøkdel af et sekund, hvilket går så ud over mine elever/kolleger. Hvor tit har jeg ikke hørt en kollega sige til mig, når jeg var oppe og køre over et eller andet:
Gå lige ud og tag dig en smøg, Esther, det trænger du vist til.
Det sjove er forøvrigt, at min rygetrang altid er meget mindre, når der ikke er rygeforbud, end når der er. F.eks. kan jeg herhjemme godt ligge på sofaen og glo film i flere t i m e r uden at ryge; jeg ved jo, jeg bare kan vade ud i køkkenet og tænde mig en smøg, når det passer mig. Men når jeg ikke må ryge (fremover mellem 6-17 på arbejdsdage) , så bliver jeg ualmindeligt rygetrængende. Derfor har jeg nu anskaffet mig en Nicorette inhalator. Jeg aner ikke, om skidtet dulmer smøgtrangen, men det er et forsøg værd. Uanset hvad, så er det helt sikkert, at jeg fremover bedst trives i den del af mit job, der foregår udenfor skolen (dvs. forberedelsen herhjemme) - dér er mit psykiske arbejdsmiljø nemlig i orden! 20.35 - Lige en præcisering: Jeg har åbenbart ikke udtrykt mig tydeligt nok. Det er ikke tilladt at ryge på min arbejdsplads' matrikel i tidsrummet 6-17. Det betyder altså ikke, at jeg er der samtlige 11 timer. Og fremover skal jeg sandelig nok sørge for KUN at være der, når jeg absolut skal, dvs. når jeg har undervisning eller møder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar