torsdag den 21. december 2006

Orientering i 3. klasse - 1975

Under en af mine utallige overspringshandlinger i går, fandt jeg min gamle orienteringsmappe fra da jeg gik i 3. klasse. Det er ellers ikke fordi jeg har gemt ret mange af mine skolepapirer, men lige denne mappe har jeg altså. (Faldt forøvrigt også over mine gamle oldgræskopgaver – og det står godt nok sløjt til med min viden om oldgræsk grammatik nu! *G*) Jeg er meget interesseret i Oldtiden (det er vist ingen hemmelighed!) – og i mappen kunne jeg se, at min interesse for den tid allerede var der dengang for 31 år siden. (31 år siden??? Damn, jeg er vist ved at blive gammel!) I 3. klasse i orientering havde vi (udover naturfag som biologi og geografi) også historie og i løbet af skoleåret nåede vi omkring Egypten, Grækenland, sten-bronze-jernalder i Danmark samt Indien og Grønland. De to sidste emner har ikke interesseret mig synderligt (Gør de forøvrigt heller ikke i dag), og det fremgår også tydeligt af mine tegninger; jeg har gidet gøre noget ud af de emner, der interesserede mig, hvorimod de andre emner blot fik en hurtig blyantstegning. Jeg kan se på tegningerne, at jeg især har været optaget af Egypten, for samtlige tegninger er med farve ;o) Nå, og det her var så endnu en overspringshandling – Esther, kom nu videre med den oprydning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar