torsdag den 28. december 2006

Hvis jeg ikke husker helt galt...

.. er det i år vist 6. år i træk, jeg holder nytårsaften i eget selskab :o) Det kan godt være, at jeg holder nytårsaften alene, men det betyder nu ikke, at jeg ikke gør noget ud af madlavningen/borddækningen. Jeg synes, det er enormt hyggeligt at spise en nytårsmenu ved et pænt dækket "nytårsbord" - i dette tilfælde sofabordet fremfor spisebordet; Jeg vil kunne se tv mens jeg spiser. Det er jo årets sidste dag, og så skal det hele være lidt festligt. Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvad jeg vil have at spise i år - men god mad skal der altså til. Overvejer "noget med pasta", da jeg jo er blevet ret vild med det italienske køkken, men det får jeg jo mindst en gang om ugen, så det er måske ikke det helt rigtige valg til en nytårsaften. Forrige år fik jeg fisk og sidste år rijstaffel, (Dejligt med en blog, man sådan kan gå tilbage i tiden på) så det skal det næppe være i år. Jeg er fuldstændig blank mht. maden i år, så jeg ville nok gøre mig selv noget af en tjeneste, hvis jeg pløjede mine madblade "Spis med" igennem meget snart, så jeg kan få købt ind til menuen. Jeg gør som sagt en del ud af maden/borddækningen nytårsaften, til gengæld gør jeg ikke en dyt ud af påklædningen/makeup'en. Det ville jo være spild af tid og energi, når jeg blot er mig selv + kattene. Hvordan holder du helst nytårsaften?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar