onsdag den 30. august 2006

Få så indført det klip!

For syv sytten hvor er jeg bare træt af de skvadderhoveder, der ævler i mobil, mens de kører bil!

 De sidste par dage har jeg oplevet temmelig mange (flere end sædvanlig), der lystigt bruger den ene hånd til at holde mobilen, mens de med den anden styrer bilen; "Du må gætte dig til, hvilken retning jeg kører, for jeg bruger ikke blinklys - har jo kun 2 hænder!"

 Mødte endnu et pragteksemplar i dag - en ung kvinde - der ikke en gang kunne hitte ud af at holde bilen lige i vognbanen, fordi venstre hånd var optaget af at holde mobilen op til øret. For det andet gad hun naturligvis ikke gøre de bagvedkommende (bl. a undertegnede) opmærksom på at hun alligevel ikke skulle lige ud, men derimod til højre - og skiftede blot vognbane aldeles brat og"skævt".

 Jeg fik så lige afprøvet, at mit horn kan larme både højt og længe - ikke at det havde nogen synlig effekt på fjolset, der forøvrigt kørte en sølvgrå bil med reg.nr. UE 49 91x!

 For filan da, hvor jeg håber det snart kommer til at koste et klip - det vil højne trafiksikkerheden væsentligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar