søndag den 18. december 2005

Og det var så den søndag

De sidste par timer blev forøvrigt slet ikke tilbragt på sofaen med en bog, men derimod foran PC'en, da jeg i et pludseligt opstået anfald af klarsyn (!) kom i tanker om, at jeg da vist hellere lige måtte forberede noget undervisning til i morgen, hvor jeg har 5 timer engelsk med min klasse! *G*

Det er ikke sådan lige at vænne sig til atter at skulle lave forberedelse, når nu man ikke har undervist eleverne de sidste 4 uger*.

Heldigvis er vi jo i gang med et af mine yndlingstemaer; Jack the Ripper, så det tog ikke så lang tid som frygtet at få planlagt undervisningen ;o)

I anledningen af den tilstundende jul slutter vi forøvrigt dagen af med Dickens' "Et juleeventyr". Tirsdag har jeg også 5 timer, men uden forberedelse :o)

Onsdag er der juleafslutning med eleverne og derefter julefrokost og eftersom jeg ikke tilhører kategorien af "Jeg-skal-bare-være-stinkende-beruset-og-te-mig-åndssvagt-til-julefrokosten-folk", så regner jeg da med at være hjemme omkring 19-20 tiden onsdag aften - håber i den forbindelse at vejret arter sig rimeligt til mckørsel, dvs. ikke al for megen sne og ej heller spejlglatte veje - og har jeg ferie! HURRA! Nå, jeg vil i seng. Godnat :o)

 *Elever i folkeskolens 9. og 10. klasse kan prøve at følge undervisningen på enten teknisk skole, handelsskolen eller i gymnasiet i en periode. Ordningen kaldes Brobygning, og den skal give en introduktion til den eller de uddannelser, eleverne kunne tænke sig at fortsætte med efter folkeskolen. ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar