søndag den 18. december 2005

Hvor blev tiden mon af?

Endnu en gang har jeg præsteret at tilbringe en søndag med at lave "ingenting", så dagen bliver en af de (mange) dage, der bare skal glemmes.

 Stod ellers rimelig tidligt op (9.15) for "at få noget ud af dagen..." og hvad skete der så lige? Okay, jeg har rengjort badeværelset, vasket tøj, vasket op, købt ind, lavet mad, læst weblogs...men det er ikke just at foretage sig noget - i min bog.

 Faktisk føles det som om det er ved at være rigtig lang tid siden, jeg har haft en oplevelsesrig dag (Og det på trods af, at det er kun 9 dage siden jeg kom hjem fra en utrolig oplevelsesrig og spændende tur til Island ...men den "gælder" ligesom ikke, da den foregik udenlands) og samtidig er jeg bare så træt, så træt og skal minimum have 9-10 timers søvn om natten for at kunne fungere bare nogenlunde til hverdag - hvilket igen betyder, jeg går i seng senest kl 21-21.30 og ergo får endnu mindre ud af en dag *G*

Selvom jeg kan sove hele tiden, fejler humøret nu ikke noget, jeg er hverken trist eller ked - bare TRÆT *G* Måske er det en form for juletræthed, der er ved at snige sig ind på mig?

Det er nu ellers ikke fordi jeg overhovedet har beskæftiget mig særlig meget med årets jul indtil videre (Har blot en enkelt nisse stående, har kun købt nogle af julegaverne, været til 1 ud af 2 julefrokoster, samt set alle 24 afsnit af Vinterbyøster *G* ) så kan vel næppe snakke om juletræthed. men hvad kan det så skyldes? Måske årstiden?

Jeg er bare ikke den store tilhænger af vinter, i hvert fald ikke vinter i Danmark - det er som om det er noget nemmere at klare sne og kulde, når det foregår i udlandet, som f.eks. Norge eller Island. Det er noget mere ubehageligt, trist og kedeligt med sne og kulde, når det er hverdag (også selvom jeg har en vintermc! *G*) og man skal ud i morgentrafikken med glatte veje og tumpede bilister...!

Jeg trives nu en gang bedst, når det er lyst når jeg står op, og lyst når jeg kommer hjem fra job og det samtidig er grønt omkring mig - derfor er det heller ingen overraskelse, at maj måned er min absolutte favoritmåned - i det hele taget elsker jeg foråret - så måske jeg bare skulle grave mig ned og vente på, kalenderen siger marts?

Na, det går nok heller ikke, medmindre jeg har i sinde at opgive mit job - og det har jeg altså ikke ;o) Trøster mig med at dagene snart bliver længere igen - omend det ikke kan mærkes sådan rigtigt før en gang i starten af marts - men i det mindste går det så den rigtige vej :o)

Nå, tror jeg vil smide mig på sofaen med en bog og læse indtil det bliver sengetid - om et par timer.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar