lørdag den 31. december 2005

Det bliver rijstaffel!

Sent i går aftes (i nat) , besluttede jeg mig for at aftenens menu skulle være rijstaffel og kunne derfor lige nå at tage skinkekødet op til optøning, inden jeg gik i seng.

 Det er ellers ret sjældent, at jeg spiser svinekød, men lige netop i rijstaffel skal det være svinekød, så svinekød it will be.

 Det er ikke første gang, jeg spiser rijstaffel nytårsaften; For det første ser det jo festligt og farverigt ud med alt tilbehøret i små skåle:
fintsnittet tomat,
æg,
agurk,
rødbede,
banan,
clementin,
syltet peberfrugt,
majs og hvad man ellers kan finde på,
foruden syltede perleløg,
rosiner og
kokosmel.

 For det andet er portionen altid så stor, at der også er mad til næste dag.

Nogle gange er der endda så meget tilbage, at en portion kan ryge i fryseren. Kødet er allerede brunet i karry og ligger nu i det "vand", der gerne skulle blive til sovs senere.

Ved at kødet får lov til at hvile i karryvædsken et par timer, bliver det utrolig lækkert og mørt - og ikke tørt. Jo, jeg glæder mig til aftenens festmåltid :o)

Eneste ulempe er faktisk al den opvask, der følger efter *G*

GODT NYTÅR TIL ALLE :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar