tirsdag den 12. juli 2005

Sommer fremfor grøn vinter, tak!

Selvom jeg ikke har det specielt godt med alt for varmt vejr, så vil jeg nu ikke brokke mig over det vejr, vi har for tiden.

 Men det er jo også nemt nok for mig at sige, eftersom jeg overhovedet ikke døjer med varmen, så længe jeg befinder mig i mit hjem.

Det hus jeg bor i, er så godt isoleret, at varmen næsten ikke trænger ind. Selv på en rigtig varm sommerdag, som f.x. den i går, er der kun 18-20 grader i det meste af huset. Faktisk kan jeg småfryse om aftenen, så jeg må tage et tæppe over mig, når jeg sidder i sofaen og ser film.

At isoleringen af huset betyder rigtig meget for køligheden indendøre, fik jeg tydeligt bevis for under mit besøg i Sønderborg.

Puh, for pokker, hvor var der varmt - også indendøre. Ikke noget at sige til jeg vågnede med hovedpine! Og nej, det var ikke tømmermænd - det kræver jo man drikker sig fuld ;o) 

Så, jeg kan sagtens forstå dem, der for tiden bander og svovler over varmen. Et nyt hus er bare ikke isoleret nær så godt, varmen oplagrer sig jo nærmest i huset, så det bliver varmere dag for dag. 

Varmen afholder mig dog ikke fra at iklæde mig læderdragt, læderhandsker, støvler og rygskjold - og dét er VARMT!

Nu er det selvfølgelig også en trøst at vide, at jeg atter bliver afkølet, når jeg vender hjem ;o) 

Det er også varmt at køre - sålænge man ikke kommer over de 70-80 km/t, men ikke på vilkår om jeg vil/tør køre uden sikkerhedsudstyr.

Man kan komme alt for galt afsted; Så galt kan det gå, når man kører uden sikkerhedsudstyr

BEMÆRK: Billedlinkene i ovenstående link er totalt klamme - jeg har ikke set alle billederne, det var alt RIGELIGT at læse teksten uden at se billederne, så kunne min fantasi sagtens klare resten. Og nu tror jeg forøvrigt det snart er ved at være tid til at iklæde sig al udstyret ;o)
"Sweat wipes off, road rash doesn't"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar