fredag den 22. juli 2005

En skuffelse: Cafe Emma - Mollösund


Dengang jeg planlagde at turen skulle gå til bl.a. Mollösund på Orust, var det fordi, jeg havde læst en masse godt om Cafe Emma.

 Efter vi havde fået taget både film og foto af skærgården trængte vi til noget at drikke og evt. en bid et-eller-andet - og satte derfor kursen mod Cafe Emma.

 
Vi fandt et bord og mens N. satte sig, ledte jeg efter et toilet. Da jeg kom tilbage efter 5-10 minutter havde der stadig ikke været nogen betjening.

 Nuvel, det kunne jo tænkes, at man selv skulle gå ind og bestille, så jeg gik ind i cafeen, hvor der stod hele tre servitricer bag disken. Eftersom de var i teenagealderen, burde jeg vel allerede være blevet advaret her. Jeg nåede dog ikke at åbne munden, førend den ene af dem nærmest vrissede, at de altså havde bordbetjening, så jeg skulle bare gå ud og sætte mig. Javel så!

 Jeg satte mig ved bordet og forventede der dukkede en servitrice op kort efter. Der skete dog ikke rigtig noget... Efter små 10 minutter havde jeg det efterhånden temmelig varmt i mine læderbukser - selvom vi sad i skyggen - og når jeg får det for varmt er min tålmodighed meget lille.

Når jeg så samtidig er tørstig - uha! Jeg mistede den sidste rest af tålmodigheden og meddelte kort N. at denne her møgbiks ikke skulle tjene een eneste krone på os! Havde jeg haft det en smule køligere, er det ret sandsynligt jeg var gået ind og havde brokket mig, men jeg fandt det klogest bare at skride før jeg kogte over. Det er lidt for farligt at manøvrere en mc, hvis man er alt for arrig *G*

 Heldigvis var der skygge på en del af turen tilbage over Orust, så jeg kunne blive lidt afkølet, men damn, jeg var irriteret. Min tiltro til teenagetøsers servicemindedhed er i hvert fald ikke blevet styrket efter denne oplevelse.

Sjovt nok mødte vi på hjemturen et par danske mc'ister ved McDonald's (Varberg). De havde lige tilbragt en lille uges tid på Orust, hvor de bl.a. havde spist fortræffeligt - og fået en fin betjening - på Cafe Emma!

 Hvis jeg atter kommer til Orust, vil jeg da heller ikke afvise at jeg vil give Cafe Emma en ny chance (Kan jo håbe på der så vil være "voksen-betjening" fremfor teenagetøser!) Men indtil da kan Cafe Emma kun få 1 ud af 6 stjerner.

 

 Den ene stjerne pga. udsigten over vandet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar