søndag den 1. maj 2005

Takker for kommentarerne til forrige indlæg :o)

Ikke alle Eminems tekster er lige velegnede til undervisning. Den omtalte ”Drips” er et eksempel herpå. Jeg ville ikke have noget i mod at bruge den, hvis ikke det var fordi der ville blive brugt alt for megen undervisningstid til at få dem til at holde op med at fnise/grine over de sjofle udtryk ;o) De er bare ikke modne nok til at kunne analysere sådan en tekst, de ville kun kunne fokusere på "de frække ord". Derfor regner jeg med at bruge "Superman" i stedet for. Derudover ”Sing for the moment”. Forøvrigt en stor tak til Kaspers ideer til andre Eminem-tekster, som jeg slet ikke kender. Kender kun dem fra ”The Eminem Show”. Og så fik jeg også dagens grin over en kraftig røffel fra Kimporator – du er altså noget så nuttet, når du sådan hidser dig op ;o) Et par enkelte kommentarer til dine udgydelser: Så længe jeg overholder retningslinierne, givet i ”Fælles Mål”, kan jeg bruge de tekster jeg vil. Og da musiktekster er nævnt flere gange, finder jeg det oplagt at bruge nogle af Eminem’s tekster; for det første fordi hans tekster har indhold - i forhold til så mange andre sangtekster – for det andet fordi rigtig mange unge kan lide Eminem og derfor bliver begejstrede over at skulle læse hans tekster i skolen (=motivation!) Derudover er en del af hans tekster samfundskritiske - f.x. "White America" og "Sing for the moment" - i sær vil sidstnævnte være oplagt at inddrage i emnet "Guns and Violence" sammen med - og tag det nu bare heeeeeeeeelt roligt, Kim ;o) - Michael Moore's "Bowling for Columbine". Forøvrigt er jeg slet ikke særlig begejstret for rapmusik – men Eminems musik kan jeg holde ud at høre på uden at skære ansigter ;o) Med fare for du får endnu et apoplektisk tilfælde, så kan jeg forøvrigt fortælle dig, at der er rigtig mange lærere, der benytter Eminem i engelskundervisningen! :o) Til beroligelse - omend man jo aldrig ved med dig ;o) – læser mine elever temmelig mange andre tekster i løbet af et skoleår, så fald du bare ned igen :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar