tirsdag den 17. maj 2005

Bagdækket skal slides!

MC'en får (tiltrængt) nyt bagdæk på fredag, og da nye dæk har en tendens til at være temmelig glatte, skal der køres forsigtigt indtil det yderste "lag" er slidt af. Det har jeg i hvert fald fået at vide af kloge hoveder. Har godt nok ikke bemærket, at dækkene skulle være specielt glatte de gange 45'eren har fået nye dæk - har i hvert fald kørt som jeg plejede ;o) - men har ikke lige den store lyst til at trimle omkuld med motorcyklen, hvis jeg kan undgå det, så må bare køre forsigtigt og undlade at accelere for meget efter jeg har holdt for rødt lys. Når dækket er "slidt til" må jeg bare indhente det forsømte mht. accelerationen ;o) Så, noget siger mig, jeg vil befinde mig en del på KøgeBugtmotorvejen i løbet af weekenden - kommer dog an på vejret. Mener klart det må være mindst risikabelt at slide dæk på ligeud-strækninger ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar