lørdag den 5. marts 2005

Capriccios særegne halebevægelser

Capriccio har altid haft en "underlig hale". Det er ikke fordi hans hale fejler noget - alle dens led er lige så bevægelige som andre kattes. Han har bare en sjov måde at bevæge den på. Jeg har f.eks. aldrig set ham have den udstrakt, som de fleste andre katte har det. Hvis jeg forsigtigt tager i halen og "ruller den ud" - ruller han den straks sammen igen. Hans hale skal altså bare være mere eller mindre rullet sammen. Så ka' jeg lære det! Jeg har længe forsøgt at tage et nogenlunde billede af hans mest typiske haleposition - i dag lykkedes det, så må jeg bare tage med, at billedet rent lysmæssigt ikke er det mest optimale. På billedet i topbanneret er han forøvrigt også ved at rulle halen sammen :o) 


 At killinger tager ved lære af voksne kattes adfærd, har jeg vel selvsyn oplevet et par gange efter jeg fik Speedy i huset. Flere gange har jeg set Speedy forsøge at rulle halen sammen på samme måde som Capriccio - det ser temmelig sjovt ud, når de begge sidder på samme måde - med halerne bøjet næsten i samme vinkel :o) Desværre har jeg endnu ikke fået taget et billede af lige dén situation. Speedy hilser dog stadig på mig med helt udstrakt hale - som killinger nu en gang hilser på deres "mor" :o) Apropos Speedy, så har han fundet sig en ny yndlingsplads; ovenpå skabet med kattefigurerne - der pynter han gevaldigt, synes han selv :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar