tirsdag den 11. januar 2005

Ingen tid til fordybelse...

 ... i slægten de næste par dage - ferien er jo forbi.

 I løbet af ugen skulle jeg meget gerne blive færdig med at rydde ud/op, så her ser ryddeligt ud til weekenden. Vil nødig skulle bruge tid i weekenden på den slags kedelige sysler. Weekenden er helt klart helliget slægtsforskningen.

Der modtager jeg jo også nogle af de gamle fotoalbums og scanneren er forhåbenlig også dukket op på det tidspunkt. Har nu 111 personer i databasen.

 Håber at jeg i weekenden kan finde ud af endnu mere om min oldefars levned - og ikke mindst hans ene bror, som virkelig har været "om sig" - hvad den mand har haft af offentlige poster i sit lokalsamfund er utroligt - og af samme grund burde det være muligt at finde endnu flere oplysninger om ham via "almindelig søgning" på nettet.

 Ellers skal jeg så småt i gang med at finde ud af hvilke steder/lokalhistoriske arkiver/landsarkiver, der skal besøges i løbet af foråret/sommeren og hvilke oplysninger jeg skal lede efter de pågældende steder.

Især håber jeg meget på, at turen til det ovenfor nævnte sogn i Jylland vil give masser af oplysninger og spor til videre forskning. Kort sagt, der skal skrives lister over de forskellige "ture" jeg og mc'en skal på.

 Ved faktisk ikke hvad jeg glæder mig mest til; at finde flere oplysninger om min slægt - eller køre de lange ture på min elskede motorcykel ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar