søndag den 26. december 2004

Intet mindre end en himmerigs-mundfuld!

UPDATE kl. 18.34 Nåede at tage et billede :o) Kan næsten ikke vente til jeg skal spise!

Har lige fabrikeret den allerbedste-nogensinde-af-mig-fremstillede-tzatziki og den står nu og trækker ½ times tid i køleskabet.

Har ellers lavet god tzatziki mange gange efterhånden, men den i dag slår da alle rekorder; en bette smagsprøve førte til den ene smagsprøve efter den anden, tror jeg prøvesmagte 7-8 gange - det smagte simpelthen perfekt, så det kostede en del viljestyrke at sætte skålen i køleskabet og vente med at spise mere. 

At skrive dette her indlæg, er faktisk nok til at sætte fut i mundvandet endnu en gang.

Har altid - med fint resultat - brugt kvark 5% til at lave tzatziki, men forleden da jeg ville købe kvark var det udsolgt.

Der stod i stedet noget "Drænet yoghurt 10%". "Ok, så prøver jeg det", tænkte jeg, "alt andet lige er det jo faktisk drænet yoghurt, grækerne bruger i tzatziki." - og det gjorde jeg så - og hvilket resultat!!

Fremover bliver der altid brugt "Drænet yoghurt 10%" til tzatziki her i huset, det er sikkert og vist!

Til tzatzikien skal jeg have lunt miniflute og fetafyldte tomater og peberfrugter. Billede følger senere - hvis jeg ellers kan nå at tage et, inden tzatzikien er forsvundet ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar