fredag den 19. november 2004

For Gud ved hvilken gang: BILISTER!

Nogle bilister har godt nok rigtig stor tiltro til deres medtrafikanters evner udi tankelæsning!

Er da en smule smigret over den tiltro, der tillægges bl.a. undertegnede, men ville dog stadig sætte større pris på at blinklyset blev brugt korrekt ;o)

Dagens eksempler:

A) Krydset ved Tåstrup Station: Kommer fra Vesterparken (omkørslen fra Køgevej) og skal til venstre i krydset. Foran mig ligger en bil, der rent placeringsmæssigt ligger, så det ser ud som om han skal lige ud i krydset (Parkvej).

Det skal han bare slet ikke - ævbæv - lige pludselig drejer han nemlig over mod venstresvingsbanen - kører ind i den og frem til lyskrydset, hvor han stopper for rødt og tænder han blinklyset!?!

B) Køge Bugt motorvejen - før den lange afkørsel (mener det er den til Greve N)

Jeg befinder mig i den yderste højre bane af LIGEUDbanerne.

Kort før afkørslen kommer en bil susende forbi mig i højresvingsbanen....ca 20-30 meter efter han er kørt forbi mig, svinger han ind i min bane henover FULDT OPTRUKKEN linie....og bevæger sig videre i en skrå linie over i den yderste venstrebane - totalt uden brug af blinklys!!

Den bil, der kom kørende i venstre bane måtte op at stå på bremsen for ikke at køre ind i torsken.

Ovenstående eksempler på forkert/manglende brug af blinklys har jeg efterhånden set adskillige gange - og undres gang på gang, hvor logikken er henne i den slags manøvrer?

Er det kendetegnende ved at have kørt bil for længe, at man tillægger sig sådanne vaner eller er det ren og skær dovenskab?

Personligt skal jeg ikke kunne sige det, da jeg jo lykkeligt har glemt alt om hvordan man kører bil - og derfor heller ikke kunne drømme om at sætte mig bag rattet (selvom jeg må) :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar