tirsdag den 7. september 2004

SLAM - jeg er ramt

Så slap heldet, eller hvad man nu skal kalde det, op for mig. De sidste to år har jeg ellers klaret frisag, men ikke i år. Øv altså. Alt tydede ellers på, at det ville gå i år, som det er gået de sidste to år, men jeg tog fejl.

Jeg burde egentlig allerede have fattet mistanke i torsdags, da jeg begyndte at få en ret kraftig hoste, men da hosten forsvandt igen i løbet af weekenden tog jeg mig ikke synderligt af det. I går begyndte jeg så at føle mig "tung i hovedet" og samtidig begyndte jeg at "blive tyk" i halsen. Så vidste jeg godt, hvor det bar hen -> en ordentlig omgang forkølelse.

 Da jeg vågnede i morges gjorde det rigtig ondt i halsen og jeg havde slet ikke spor lyst til overhovedet at skulle bruge min stemme. Jeg tog dog på arbejde - følte mig jo ikke decideret syg, bare lettere utilpas. Da kl. blev halv to måtte jeg dog indse, at jeg hellere måtte komme hjem, havde det mildest talt skidt.

Heldigvis var vi to lærere på klassen, så jeg kunne sagtens tage hjem, uden at det gik ud over eleverne. Kan mærke denne forkølelse bliver rigtig slem, siden den har så lang en opstart - min stemme er ru, halsen føles som sandpapir, hovedet gør ondt og er "tungt" og jeg venter egentlig bare på at næsen skal begynde at tilstoppe for alvor.

Arsenalet af papirslommetørklæder er fundet frem, men der skal helt sikkert indkøbes mere. Føle mig fuldstændig smadret, så det varer ikke længe før jeg vælter omkuld i min seng. Medmindre jeg har høj feber i morgen tidlig, har jeg tænkt mig at tage på job. Har bl.a. 4 tysktimer i morgen, og det duer bare ikke de bliver aflyst - har ikke for mange timer i forvejen. Må bare sørge for at være bevæbnet med nok lommetørklæder.

 Det værste bliver dog køreturen til og fra arbejde - det er IKKE sjovt at være snottet og være iført styrthjelm - slet ikke når man pludselig skal nyse.... Hvor gad jeg godt kunne skrue tiden 5 dage frem lige nu - så var det værste (forhåbentlig) overstået.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar