fredag den 10. september 2004

Ah - RIGTIG hostesaft!

Så var jeg hos lægen - har ikke lungebetændelse - i hvert fald ikke endnu. Om min kraftige forkølelse kan udvikle sig til det, kunne dog ikke udelukkes - det må den næste uges tid vise. Til min "gøende" hoste fik jeg ordineret PECTYL. Hvis man kan elske en hostesaft, ja så elsker jeg Pectyl. :o)

Den virker nemlig - i modsætning til mange andre hostesafte. Den indeholder dog også en del skrappe sager - og har derfor meget betegnende den røde trekant på: Benzoesyre 2,7 mg/ml, campher 1,8 mg/ml, glycerol 45 mg/ml og opium 2,7 mg/ml. De øvrige indholdsstoffer er ethanol (stærk sprit) 43,6 vol% og renset vand. Sødestof: 300 mg saccharose (sukker). Aromastof: Anisolie.

 Nu skal jeg kun indtage 10 ml hver aften inden sengetid - og er desuden stadig sygemeldt - så jeg bliver næppe til fare i trafikken :o)



2 kommentarer:

  1. Hej
    Ved I hvor det kan købes? Har hostet i 9 nætter i træk.... HJÆLP
    Venlig hilsen
    Henning

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal have det på recept af din læge. 😊

      Slet