lørdag den 21. august 2004

Man kan vænne sig til meget....

...åbenbart også et par rapsange...hmm..

 Har siden i formiddags været beskæftiget med forberedelse til engelskundervisningen - og har i den forbindelse hørt Eminem for at finde to egnede sange til tekstanalyse. Har foreløbigt hørt de to udvalgte ("White America" og "Cleanin' out my closet") 8-10 gange og - jeg kan faktisk godt lide sidstnævnte!!

 Men okay, der er faktisk også en slags melodi i den *G* Det skulle faktisk ikke undre mig, om jeg går og nynner den ude i køkkenet, når jeg om lidt skal i gang med at lave aftensmad.

 "White America" er til gengæld en typisk, ensformig rapsang - men teksten er suveræn at arbejde med. Det er sandelig noget andet end det sædvanlige billede af Amerika, der tegnes her.

 Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg arbejder med den sangtekst - ligesom jeg også vil (gen)-bruge Michael Moore's "Bowling for Columbine" når vi skal arbejde med emnet "Guns and Violence".


Ingen kommentarer:

Send en kommentar