torsdag den 12. august 2004

Hvor får folk den energi fra??

Vi har jo stadig introuge - og jeg skulle ikke til nogle møder i dag og derfor kunne jeg sandelig holde fri allerede kl. 13 og være hjemme godt 14.

Så skulle man jo egentlig tro, at jeg kunne nå en hel masse - men sådan er det bare ikke i mit tilfælde. Efter at have fået noget at spise (tzatziki, humus, græsk salat og brød) er der faktisk ret mange ting, jeg ville kunne foretage mig resten af dagen.

 Jeg kunne f.x.
 - gå i haven
- lave noget forberedelse til næste uge
- besøge venner/veninder
- rydde op
- vaske tøj
- tage opvasken
- ringe til familie/venner
- forberede lørdagens brunch (indkøb)
- tage i biffen
- tage på cafe
- køre en tur ...eller hvad folk ellers foretager sig, når de har fri.

 Faktum er dog, at jeg får lavet absolut nada af ovenstående. Jeg er simpelthen for træt, orker ingenting, så gør nok som jeg plejer; lægger mig med en bog og læser lidt, falder i søvn med katten ved siden af (Godt han kan holde ud at sove lige så meget som mig *G*) og vågner et par timer senere, stadig træt, og smider mig foran tv'et, zapper rundt på de 5 kanaler jeg har, indtil jeg så går i seng ved halv 11 tiden.

 Jeg fatter ikke, at folk kan være energiske efter de har været på job, f.eks. alle dem, der har børn. Bare tanken om, hvormeget ekstra man ville skulle lave, hvis man havde børn (hente dem, lave mad til dem, få dem i bad, vaske tøj evig og altid, hygge med dem, putte dem. etc. etc.) gør mig - om muligt - endnu mere træt, og jeg priser mig lykkelig for ikke at have nogen - det ville nu også være synd for nogen som helst unger at have mig som mor;

Jeg ville ikke gide dem, hvis jeg var træt (og jeg er altså altid træt, når jeg kommer fra job) - så de ville nok også blive fjernet pga. "omsorgssvigt" under alle omstændigheder *G*

 Eller de, der jævnligt mødes med venner efter job, enten på cafe eller privat, i biffen etc. etc. Det fatter jeg heller ikke folk har energi til.

Når jeg først har fri, vil jeg bare hjem, selv det at skulle købe ind på hjemvejen finder jeg enormt trættende og anstrengende. Jeg vil bare hjem og have fred og ro. (=sove)

Hvor pokker får I energien fra?

 P.S. Ah - tid til at smide sig på sofaen og boble :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar