torsdag den 24. juni 2004

Sikke en overraskelse....

Det regner udenfor! ;o)

Hvis ikke det var fordi, jeg bliver nødt til at bevæge mig de 3 km ned til SuperBrugsen, ville jeg være ligeglad med vejret - for pokker - jeg har jo ferie og ergo er jeg (næsten) ligeglad med vejret - sålænge vejret bare ændrer sig til solskin i slutningen af juli måned :o)

Nå, men det var egentlig slet ikke vejret jeg ville skrive om - det var den tredje Harry Potter film.

Hvad syntes jeg så om den?

Tja, som jeg skrev i går, var de 75,- ikke spildt. Selvom filmen varer knap 2½ time, fløj tiden afsted - under f.x. "Van Helsing" kiggede jeg ofte på uret - det havde jeg ikke spor behov for under "Fangen fra Azkaban" (Ganske praktisk, da jeg var kommet afsted uden mobilen og ergo slet ikke havde noget ur!)

Filmen adskiller sig temmelig meget fra både 1eren og 2eren - både i billedernes farver og i indholdet.

Hvor de første to film brugte flere "glade" farver, var det allerede fra 3erens start tydeligt, at denne film ville være anderledes; Triste grønlige farver dominerede billederne - sammen med grålige farver.
Dette farvevalg understreger filmens mere dystre indhold.

Jeg synes filmen følger bogen ganske godt - omend jeg nu gerne ville have set noget mere til Snape - han optræder noget mere i bogen - og har hele tiden været en af de mest spændende personer, synes jeg og Alan Rickman spiller ham suverænt!

Der var dog een ting, der irriterede mig lidt: Sålænge vi ikke fik noget at vide om elevernes alder, var det nemt at "glemme", at de skulle forestille kun at være 13 år gamle, men fra det øjeblik deres alder bliver nævnt (af Dumbledore) begyndte det at irritere mig, da det vist er de færreste 13årige knægte, der har stemmer i overgang!

Der har været skriverier om ovenstående problem, nu hvor 4'eren er under optagelse, jeg tror det nemmeste vil være, bare at undlade at nævne deres alder i filmen :o)
Os, der har læst bøgerne kan sagtens "glemme" at hovedpersonerne er yngre i bogen end i filmene. Selve historien bliver jo ikke dårligere :o) Har desuden meget svært ved at forestille mig andre end de nuværende unge skuespillere til at spille eleverne.

Men bortset fra dette lille "minus" - er Harry Potter og fangen fra Azkaban" helt sikkert at finde i min dvd-samling, såsnart den udkommer!

P.S. Af hensyn til de, der påtænker at se filmen og ikke har læst bogen, har jeg med vilje undladt at fortælle noget særligt om selve handlingen :o)

Påtænker du at se filmen? Har du allerede set den? Hvis ja, hvad syntes du om den?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar