torsdag den 29. april 2004

To grunde til at være stolt som en pave...


...mindre kan vist næppe gøre det :o)

1. grund:

Har knoklet som en sindssyg de sidste par dage - derfor intet blogskriveri:

Først på job og så bagefter hjem og knokle videre.....til midnat.......2 dage i træk.......NØJ, jeg er træt.....men har det samtidig ekstremt godt med at være færdig allerede nu :o)

Hvad er det så jeg er færdig med?

Jeg er færdig med dette års prøveoplæg...og deadline er først d. 10. maj..:o))

Jeg skal have to hold op i engelsk i år, og har i løbet af 3 dage fået lavet alt, så det kunne afleveres i dag!

Her en oversigt over "produktionen" Alle hefter er med spiralryg:

Engelskhold A (alle forsider/covers på rødt papir):
Kopi af alle opgivne tekster - 1 hefte (censor)
Alle prøvespørgsmål ( 22 stk) - 2 hefter (censor + mig) + 1 sæt af hver opgave til selve prøven
CD med alle lytteøvelser indspillet
Dertil diverse oversigter + prøveopgivelserne på "officielt" papir

Engelskhold B (alle forsider/covers på gult papir):
Kopi af alle opgivne tekster - 1 hefte (censor)
Alle prøvespørgsmål ( 24 stk) - 4 hefter (censor + mig) + 1 sæt af hver opgave til selve prøven
CD med alle lytteøvelser indspillet
Dertil diverse oversigter + prøveopgivelserne på "officielt" papir

Derudover har jeg også nået at få kopieret alle lytteøvelser over på hver sin CD med cover, så jeg nu kun har som forberedelse til selve prøverne at læse på teksterne :o)) En SKØN fornemmelse!

Så - jeg skal lige på arbejde i morgen.......og så har jeg f-r-i i maaange dage, skal først møde på job igen mandag d. 10. maj, eftersom der er skriftlige prøver i hele næste uge :o)))))

2. grund:

Denne grund er det jo muligt en del af jer ikke vil finde "gyldig", eftersom det vil være barnemad for jer selv......men altså....for mig er det en vild ting! *G*

Jeg har i dag anskaffet mig et dvd/rw-drev til min pc - mente det var på tide at få dvd i pc'en også :o)

Normalt, når jeg har skullet installere nyt hardware, har jeg allieret mig med min ex, der så har klaret det for mig, mod en middag.."så jeg slap for alle de ledninger og kabler, der bare gør mig forvirret"..men nu havde jeg sat mig i hovedet at det drev skulle i maskinen i dag!!...

....og hvad gør Esther så?

Jo, hun allierer sig med en skruetrækker og en stor portion gå-på-mod og begynder med at hive samtlige stik ud af pc'ens bagside, efter at have slukket for strømmen, altså!

Sidestykkerne til kabinetet var nemme nok at få af....men forstykket, som nødvendigvis skal af, for at man kan udskifte drev.......tja.....dét var noget af en kamp.....

Når man er temmelig fumlefingret udi PC-adskillelse, så er det ikke nemt at skulle holde på 4 "tapper" samtidig og presse på dem, så forstykket løsner sig.......men det lykkedes....<strong>uden</strong> nogle af tapperne brækkede *edderstolt over dét stunt!*

Så kom det "morsomme"; at få pillet ledningerne ud af det gamle cd-drev og sat dem korrekt i dvd-drevet......må tilstå at jeg for en sikkerheds skyld skrev "OP" på "oppe-siden" af hvert kabel, så jeg var sikker på at isætte det korrekt igen. *G*

Den operation gik faktisk utrolig smertefrit.....så jeg var ret sikker på at dvd-drevet ikke ville fungere, når maskinen blev tændt.....Murphy's Lov, du ved....det kunne ikke passe, det kunne være så nemt.......
Men, jeg var grebet af en pokkers "Ai-hvor-er-jeg-dygtig-fornemmelse", så i stedet for straks at afprøve, om det virkede, satte jeg forstykket på samt det ene sidestykke (uden dog at skrue det fast) - satte stik i igen og syntes det så rigtig "cool og nørdet" ud, sådan med et åbent kabinet ved siden af skærmen.....! *G*.....og så tændte jeg for dyret......

.......og hvad skete der??

Det virkede!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Puteren fandt uden probs mit drev......og 1-2-3 havde jeg sgu installeret dvd-drev i maskinen...:o)))

Mand, jeg er stolt!! :o))

Kender du den fornemmelse af at have gjort noget, du ikke troede var muligt.......og så virkede det efter hensigten??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar