fredag den 19. marts 2004

Køkkenhave-fantasier

Vel hjemme igen, kun belastet af en fibersprængning i læggen lige under højre knæ, (Bowling er sjovt, men man kan altså risikere at komme til skade *G*) nyder jeg tanken om at have 2 hele fridage nu.

Har ingenting jeg skal nå - nå, ja har forberedelse til mandag, men det tænker jeg først på søndag eftermiddag :o)

Var hos min søde udlejer, hvor naboen også var, til en lang hyggesnak, hvor vi lige fik ordnet hele verdenssituationen....af en eller anden grund blev samtalen på et tidspunkt drejet ind på den kommende havesæson....og så kom dagens glædelige overraskelse:

Inden jeg fik set mig om, havde udlejer "givet" mig et pænt stor stykke jord i sin "naturhave" og naboen lovet at gennemfræse det grundigt, så jeg kunne anlægge min første "rigtige" køkkenhave :o)))

Da jeg kom ned til mig selv, greb jeg straks fat i en af mine havebøger og satte mig med pen og papir og begyndte at skrive ned hvilke grøntsager jeg gerne ville dyrke, så vi ud fra mine ønsker kan finde ud af HVOR stort et stykke jord, der skal fræses :o)

På trods af fibersprængningen har jeg nok de vildeste tanker om hvad jeg vil have i køkkenhaven, så lad os nu se hvor mange af mine ønsker, der går i opfyldelse........jeg skal jo også orke at passe haven :o)

Eet er dog sikkert; Jeg VIL have: tomater, kartofler, salat og ærter samt en masse dild, purløg og persille!

Om jeg så også får porrer, bønner, spinat, læg, hvidløg og radiser - det må fremtiden jo vise :o) Jeg glæder mig :o))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar