søndag den 22. februar 2004

De der 100 ting

Så længe jeg ikke har mit eget domæne, virker linket ude til venstre jo ikke, så derfor vil jeg lige smide listen ind her:

De 100 ting

1. Jeg har ingen prioriteret rækkefølge, listen er lavet ud fra de associationer, der uvægerligt opstår, når man går i gang med et sådant projekt.
2. Jeg elsker at læse
3. Mit yndlingsdyr er katten. Er opvokset med katte og kan ikke forestille mig et liv uden mindst et eksemplar af dette pragtfulde dyr.
4. Jeg gruer for den dag min elskede kat Capriccio dør
5. Jeg elsker at sove i teske med min kat
6. Jeg er flyttet alt for ofte i mit liv (over 30 gange)
7. Er 37
8. Har ikke været sådan rigtig grundigt totalt-sommerfugle-i-maven-forelsket siden 88
9. Har været gift én gang (ham jeg mødte i 88)
10. Har ingen børn – har heller ikke planer om at få nogen, men er jo heller ikke forelsket *G* Desuden er jeg også ved at være for gammel til at få nogle :o)
11. Jeg er glad for jeg ikke har noget biologisk ur, der tikker – det ville da være ekstremt belastende – de kvinder der lider af det, har min fulde sympati.
12. Tror min mor er ked af at jeg nok ikke gør hende til mormor.
13. Det kan godt gøre mig lidt trist.
14. Mistede min far alt for tidligt – i 93
15. Håber det en dag bliver økonomisk muligt at få mit eget hus – på landet
16. Bor allerede på landet, men i lejebolig
17. Foråret er min yndlingsårstid – så pibler det frem med smukke blomster i haven
18. ….og jeg skal ikke iklæde mig 17 lag tøj for at kunne køre på arbejde uden at fryse
19. Har kun haft blog siden i går – og er bange for det ikke kun er en midlertidig virus, men en kronisk sygdom *G*
20. Til sommer har jeg arbejdet som lærer i 8 år – og jeg kan stadig lide det!
21. Jeg foretrækker de ”store elever” – så det er godt jeg arbejder på en 10. klasse skole ;o)
22. Jeg holder rigtig meget af mine kolleger
23. De er den største grund til at jeg ikke vælger at finde et job tættere på mit hjem
24. Jeg foretrækker at undervise klasser med flest drenge, da der er alt for meget ”hønsegård” i klasser med overvægt af piger.
25. Jeg hører altid musik, når jeg gør rent
26. Jeg kan ikke fordrage at gøre rent og rydde op
27. Jeg elsker at lave mad – bare ikke altid jeg gider tage mig sammen til det
28. Jeg kan ikke fordrage, når folk fortæller mig hvad jeg ”bør” gøre
29. Jeg foretrækker for det meste at være alene, når jeg har fri
30. Jeg er ikke særlig socialt anlagt – kun når jeg gider
31. Synes det kan være irriterende, hvis folk siger jeg burde være lidt mere social. For hvis skyld? I hvert fald ikke for min egen.
32. Jeg har haft PC siden 1993 (386sx med hele 4 (FIRE!!) MB RAM *LOL*)
33. Jeg kan sidde foran skærmen i timer
34. Jeg spiller DiabloII på BattleNet – kun hardcore
35. Nu har jeg fået endnu en grund til at sidde timevis foran skærmen: bloggen
36. Jeg har svært ved at falde i søvn, hvis jeg ikke kan læse mig i søvn
37. Jeg har ikke ret mange venner, men dem jeg har, har jeg kendt i rigtig mange år
38. Jeg ser ikke mine venner særlig tit
39. Vi bor langt fra hinanden
40. Det er ikke altid jeg er lige hurtig til at få besvaret en mail :o(
41. Jeg håber på endelig at få taget mc-pappet til sommer
42. Indtil da kører jeg på min 45’er
43. Jeg foretrækker til hver en tid et tohjulet motorkøretøj
44. Biler er kun mere praktiske når man skal købe stort ind, have katten til dyrlæge og/eller have hentet 20 kg kattegrus
45. Jeg synes det er hyggeligt at min kat altid vil ligge på skødet af mig, når jeg sidder ved PC’en – om end det ofte giver mig en del problemer med at skrive eller skyde (på BattleNet), da han partout vil benytte min venstre hånd som hovedpude.
46. Min yndlingsskuespiller er Mel Gibson
47. Mine yndlingsforfattere er Stephen King og Dean Koontz
48. I min ungdom så jeg mindst 3-4 splatter/horrorfilm om ugen
49. Jeg kan lynhurtigt eksplodere af arrigskab, men falder også hurtigt ned igen
50. Jeg tror på det bedste i folk – indtil de modbeviser det
51. Jubi.... halvdelen er nået
52. Jeg kan ikke fordrage når folk er intolerante
53. Jeg fik mig endelig en DVDafspiller i julegave :o)
54. Jeg er for det meste 1-2 år bagud mht. anskaffelse af det nyeste teknik *G*
55. Jeg er vild med ”Lord of the Rings” – både bøgerne og filmene
56. I mit næste liv vil jeg helst være kat hos sådan en som mig *G*
57. Jeg kan godt lide at sy – men det er flere år siden sidst
58. Kan også godt lide at brodere – men det tager så lang tid – er dog i gang med noget, der nok ikke bliver færdigt foreløbigt.
59. Interesserer mig for boligindretning og glæder mig til en gang at kunne indrette mit eget hus.
60. Når jeg vinder i Lotto eller Keno, køber jeg et hus kontant og derefter en fed mc.
61. Hvis jeg vinder flere millioner, kunne jeg godt finde på at tage orlov 1 år og bare gå rundt derhjemme og hygge mig.
62. Desuden ville jeg hyre en til at gøre rent en gang om ugen
63. Jeg drømmer om en gang at skrive en fantasy roman
64. Jeg har PMS hver eneste måned – men har faktisk ikke noget imod det – folk har en tendens til at bære over med en, når de hører man har PMS *G*
65. Til gengæld kan jeg ikke fordrage det ”sorte hul” jeg lander i, når perioden er ved at være ovre – UF – dét er nedtur!
66. Jeg spiser ikke ret meget kød, nogle gange kun 1-2 gange om ugen
67. Jeg spiser for det meste lammekød eller laks. Om sommeren griller jeg gerne kyllingefileter.
68. Jeg abonnerer på grøntsager fra Årstiderne, for at lære nye slags at kende – kan virkelig anbefale bladbeder, gratineret i ovn med hvidløg, olivenolie og parmesan som tilbehør til f. x. pasta. UHM :o)
69. Jeg er først begyndt at drikke vin (hvidvin) indenfor det sidste års tid.
70. Hvis ikke det var fordi det var så dyrt, ville jeg spise på ”Lo Stivale” mindst en gang om måneden.
71. Det eneste rigtige cola er COCA-COLA
72. Jeg har aldrig lært at svømme
73. Derfor har jeg heller ikke været på stranden siden 87
74. Jeg ejer hverken en bikini eller badedragt
75. Jeg har boet 10 måneder i Grækenland
76. Har lige hentet en ny dåse cola :o)
77. Da jeg var teenager havde jeg 35-40 pennevenner, de fleste fra Tyskland
78. Jeg elsker at dovne – kan sagtens bruge en hel dag på ”ingenting”
79. Jeg er klassisk-sproglig student (Jeps, oldgræsk, latin og oldtidskundskab)
80. Har altid været meget historieinteresseret
81. For tiden er jeg i gang med Danmarkshistorien omkring Reformationen
82. Jeg synes det er skrækkeligt, så lidt nutidens unge ved om historie
83. Man kan ikke lære at forstå sin nutid, hvis man ikke kender sin fortid
84. Når jeg en gang får mig et hus, vil jeg indrette et værelse til bibliotek, så kan det være jeg endelig får bogreoler nok og ikke behøver stille bøgerne i to rækker på hver hylde! *G*
85. Kunne godt tænke mig at opleve USA og Australien en gang
86. Til gengæld er jeg ikke spor interesseret i Asien – har det rigtig dårligt med for høj luftfugtighed
87. Efter min mor er flyttet til Sverige, er jeg blevet meget glad for Skåne – der er pragtfuldt!
88. Når jeg får min første mc, bliver min første sommerferie på den derfor også en tur rundt i Skåne.
89. Er glad for jeg var med, dengang det at chatte var noget folk kunne finde ud af.
90. Jeg lyver af princip ikke
91. Er ikke altid lige diplomatisk, når jeg siger min mening
92. Synes det er irriterende folk ikke får rettet, i hvert fald de mest graverende, stavefejl inden de offentliggør en tekst.
93. Til gengæld har jeg aldrig været nogen ørn til at sætte kommaer – sætter dem som jeg vil!
94. Indenfor det sidste år har jeg set både ”Cats”, ”Phantom of the Opera” og ”Les Miserables” – før havde jeg ikke set en eneste musical ;o) ”Cats” er helt klart min favorit – wonder why :o)
95. Har været single i 5 år – og gør intet for at lave om på det.
96. Jeg har ikke været i byen/til fest siden december 2002 – og savner det ikke.
97. Har boet i Sønderborg i tre år – dejlig by
98. Dengang gik jeg i byen hver weekend – indtil jeg fik Internetadgang *G*
99. En af de bøger jeg snart vil læse igen er ”Vejen til kraft” af Barbara Berger – jeg bliver så god til at fokusere på de positive ting i livet, hver gang jeg har læst den.
100. Jeg har aldrig haft det bedre end jeg har det nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar